Lusterko z "kafelkami" - kursik

Dzień dobry wszystkim,
Kolejna kafelkowa kolekcja, stworzona tym razem dla Decoratorium.
Dziś pomysł jak stworzyć kolekcję dekorowanych kafelków bez kafelków. Ponieważ miałam do ozdobienia kwadratową ramę lusterka i nie chciałam za bardzo obciążać dekorowanego przedmiotu, więc moje „płytki” wycięłam po prostu z beermaty.

tiles

Na początek dobrze jest wybrać sobie jakiś motyw przewodni, temat lub kolor dla kolekcji, dla mnie była to kolorystyka papierów Studio Light, coś na pograniczu beżu i szarości. Do niej dobrałam kolory preparatów – fluidów akrylowych i Antique Cream. Jak widzicie, paleta składa się właściwie tylko z bieli, czerni, ceglastej czerwieni i ochry. Mieszanie ich pozwoli uzyskać złamane odcienie pasujące do wybranej kolorystyki :)

#decoartmedia

Co jeszcze nam się przyda? Kilka mediów: gesso, pasta modelująca, preparat 3w1, Crackle Glaze i Wathered Wood do spękań oraz lakier ultra matowy do ostatecznego wykończenia płytek.



1. Papier skrapowy i spękania.
Trzy z płytek okleiłam po prostu papierem z bloczku. Przetarłam je białą farbą, aby jeszcze bardziej złagodzić kolorystykę i zabezpieczyłam preparatem 3w1. Potem na dwóch płytkach położyłam Crackle Glaze i zostawiłam je w spokoju na całą noc. Powstałe spękania wypełniłam czarnym i białym Antiquing Cream.

dekorowanie płytek

2. Crackle medium
Na dwóch płytkach zrobiłam rustykalne spękania preparatem Weathered Wood. Skrzydło motyla, to czarna pasta dość niedokładnie połączona z fluidem TitanBuff.

crackle decoupage

3. Gesso i fluidy akrylowe
Płyteczki z wzorem z szablonu najpierw zabezpieczyłam białym gesso i tym samym preparatem zrobiłam relief. Potem nanosiłam zmieszane kolory za pomocą mokrej chusteczki. Można w ten sposób dowolnie dawkować i ścierać farbę, aż efekt nas zadowoli.


4. Improwizacja :)
Ostatnia płytka to już działanie bez żadnego planu. Czarne gesso nałożone szpachelką, potem szablon, tu i ówdzie nałożony One step Crackle, przecieranie bielą, beżem, kremem… W końcu płytka wpasowała się kolorystyką i charakterem w resztę kolekcji.


lusterko decoupage

mirror mixedmedia

Na koniec wszystkie moje kafelki zabezpieczyłam werniksem Ultra-Matte.
Teraz trzeba je tylko zamocować na ramie lustra i - ponieważ zostawiłam miedzy nimi szczeliny – zafugować. 

sid dickens


Zachęcam do pobawienia się w tworzenie własnej kolekcji. Na tych maleństwach możecie wypróbować nowe pomysły i preparaty.

Wykorzystane produkty:

Modeling Paste Black
Gesso White
Antiquing Cream Carbon Black
Antiquing Cream Titanium White
Antiquing Cream English Red Oxide
Fraba akrylowa Light Antique White
Preparat 3w1 Decou-Page mat
Fluid Transparent Yellow Iron Oxi
Fluid Carbon Black
Fluid Paynes Grey
Fluid Titan Buff
Fluid Quinacridone Gold
Weathered Wood
Crackle Glaze

Lusterko zgłaszam na wyzwanie w Szufladzie:



Pozdrawiam słonecznie,

Komentarze

  1. Jak to pięknie wyszło!!!
    Lustereczko oryginalne, świetne!
    Witam w wyzwaniu Szuflady.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł i super kafeleczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę, jestem pod wrażeniem, świetnie to wygląda, a przy okazji jaki fajny kursik :) Może kiedyś spróbuję się tak pobawić, bo brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Precioso y muy bien explicado. Gracias por explicar todos los pasos para su realización.
    Saludos

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz