Jesienna skrzynka z fotografią

Dzień dobry :)
dla Decoratorium powstawała taka skrzyneczka - powstawała, bo proces był skomplikowany :)
Najpierw z radością nad nią pracowałam, potem doszłam do wniosku, że zamysł był zły i praca wyjdzie zbyt smutna, następnie chciałam ja uratować błyszczącą powierzchnią, ale nadmiar blasku sprawiał kiczowate wrażenie… Odstała swoje i nagle w przypływie kolejnego zapału pozwoliła się skończyć.
Punktem wyjścia było czarno-białe zdjęcie w tekturowej ramce, potraktowałam je jednoetapowym preparatem do spękań i wtarłam biały Antiquing Cream. Bez dodatkowego tła sprawiała jednak nieco upiorne wrażenie.
Kładąc kolejne warstwy preparatów bałam się, że coś się zwarzy, zareaguje ze sobą, zacznie pękać, albo się łuszczyć, jednak wszystkie lakiery pięknie ze sobą współpracowały i obyło się bez niespodzianek. Pozostały tylko nierówności, których nie szlifowałam zbyt ambitnie, bo pasują mi do ostatecznej wersji. A owa finalna wersja, to czarna farba akrylowa i wykończenie lakierem Soft Touch – lubię go, bo jest matowy i tworzy bardzo miłą w dotyku powierzchnię. Wszystkie lekko rdzawe złocenia i wzory to farba metaliczna w odcieniu ciepłego złota, dodatkowo zabarwiona fluidem Quinacridone Gold.







Wykorzystane produkty:
Medium Varnish Soft Touch
Dazzling Metalics Bright Brass
Fluid akrylowy Quinacridone Gold
Farba akrylowa czarna
Lakier DuraClear High Gloss
Antiquing Cream Titanium White
Pędzle


I taka własnie wyszła ta skrzynka - w kolorach tej późniejszej jesieni i z jej charakterem - zadumanym i nieco mrocznym.

Moje kolory jesieni posyłam na wyzwania:







Komentarze

  1. Piękna skrzynka, zdecydowanie ma klimat i trochę tajemniczości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna skrzyneczka ! Spękania na zdjęciu - super !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wydobyłaś liście, jakby chciały się przebić przez ciemność. Dla mnie są głównym motywem w tej ciekawej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna praca, bardzo pomysłowo wykorzystałaś techniki zdobienia. Bardzo mi się podoba :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu DIY, pozdrawiam cieplutko i życzę powodzenia. Inka-art/DT DIY

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW! Podziwiam, naprawde istne arcydzieło. Przepiękna ta skrzynka. Dziekuje za udział w wyzwaniu DIY.
    Pozdrawiam serdecznie DT DIY MAGDALENA

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka mroczna zgniła jesień Ci wyszła. Ale do tej skrzynkibpasuje idealnie.
    Dziekuje za udział w wyzwaniu DIY/ Kasia DT DIY

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz