Zdobienie wycinanki

Dziś pomysł na zdobienie tekturowej wycinanki, czyli eksperyment z pastą i mieszaniem preparatów z różnych bajek.
Oglądając delikatny wzór listków na  ramce z kolekcji Summer Fresh pomyślałam, że są idealne, aby nadać im nieco efektu 3d :)

Ponieważ w wielu moich pracach używam past strukturalnych, sięgnęłam po nie i tym razem.
Przygotowałam pastę, farby akrylowe i wosk.
Do pasty dodałam kroplę wody, aby łatwo można było nabierać ją i nakładać strzykawką (może być każdy inny aplikator z dzióbkiem).
Po wysuszeniu reliefu pomalowałam całość na ciemny brąz.


efekt patyny

Chciałam uzyskać kolor zielonkawej patyny - wymieszałam srebrną farbę z odrobiną zielonej i złotej, a na końcu dodałam wosk - tak, to działa, naprawdę :) Użyłam bezbarwnego wosku, dedykowanego do farb kredowych - bardzo dobrze łączy się on z akrylami.
Kolorową miksturę nanosiłam palcem, a po parunastu minutach wypolerowałam bardzo delikatnie bawełniana szmatką.

metal effect

I już, gotowe :) Subtelna wycinanka wygląda teraz trochę mroczniej :) 



Pozdrawiam


Komentarze

  1. Piękne, świetny patent na fakturę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, jaki pomysłowy, pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie brudzenie to nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajny pomysł :) dziękuję za opis

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy taką wycinankę mozna pomalować tylko farbą akrylową?
    I co potem polakierować i na jaki klej je Pani przykleja np.do szkatułki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko można :) Farba akrylowa, kredowa, nawet plakatówka, lakier w spreju lub w pędzlu, jak komu wygodnie. Wszelkie ozdoby przyklejam zwykle klejem typu CR.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odpowiedz.Ja dopiero raczkuję w decu i mam mnóstwo pytań:)

      Usuń

Prześlij komentarz