Bratki, magnolie oraz moje bejce

Dziś dwie skrzyneczki - różne, ale zrobione tą samą techniką.
Wykorzystałam motywy z serwetek, bejce i szablony.


Pierwsza z magnolią z serwetki.


szablony decoupage

magnolie decoupage

Druga w fioletach z koszem bratków.



bratki serwetka

W pracach wykorzystałam szablony, aby motyw kwiatów nie czuł się zbyt samotny :)

bejca decoupage

Pokrywy lakierowane na mat, dół i wnętrze szkatułek na połysk.

bejca wodna fioletowa


Oba pudełka kolorowane są przy użyciu bejc. 
Jakoś tak wyszło, że mam ich już sporą kolekcję :)

bejcowanie drewna


Najczęściej używam wodnych, ale zdarza mi się również sięgnąć po bejcę nitro, jeśli kolor mnie zachwyci.
Osobiście najbardziej polecam preparaty firmy CENTRUMAT - to te z żółtym kapslem. Mają mnóstwo kolorów i przyjemną cenę. 


Za co lubię bejce? :)
Oto moja lista powodów:
  • mnogość kolorów,
  • możliwość rozbielenia nałożonego koloru rozwodniona farbą - można uzyskać piękne pastele, pod którymi nadal widoczny jest rysunek drewna,
  • łatwość stosowania - szczególnie we wszelkich skrzyneczkach z przegródkami, herbaciarkach i innych przedmiotach o trudnych kształtach, gdzie farba może robić zacieki, bejca rozprowadza się super,
  • nie tworzą grubej warstwy - jak wyżej - jeśli pudełko jest dobrze spasowane i pokrywa ciężko się zamyka, warstwa farby może dodatkowo to utrudnić, a bejca wsiąka w drewno bez dodawania grubości.
Pozostałe powody na pewno mi się jeszcze przypomną :)





Komentarze

  1. Bardzo ładnie ozdobilas te pudełka, dawno nie 'decupazowałam"..ostatnio wciągnęły mnie figurki malowne na miedziany kolor, zapraszam pozdrawiam,Jolka

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, jak patrzę na Twoje prace, to aż chcę spróbować. Kto wie może się zdecyduję. Dzięki za wskazówki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje szkatułki są rewelacyjne - po prostu bajeczne ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. sliczn eszkatułki, szczególnie ta zmagnolia, mam do niej ogromna słabosc, dziękuję za info odnośnie bejcy, i zapraszam na wyzwanie Craftowe, trwa ono cąly mieśiac , kto wie może uda ci się coś sercowgo zdekupażowac:)Zapraszam i pozdrawiam.PS.by brac udizal w wyzwaniu trzeba najpierw ząlozyc konto na SP, trwa to zaledwie minute i nie jest skomplikowane;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajne :) super pomysł z tymi szablonami :) też lubię bejcować, choć czarną magią jest dla mnie jeszcze łąćcenie dwóch bejc na jednej pracy - zawsze coś mi podcieknie nie tam, gdzie chcę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Olá! Você visitou meu blog em setembro/2013 e somente hoje vi seu comentário. Obrigada! Seus trabalhos são lindos!
    Dziekujemy za komentarz! I nie mówic´, I googled slownik...

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne te bratki, niedługo takie zakwitną w moich skrzynkach:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz