Złota dynia z transferem

Dzień dobry wszystkim,
Dynia u mnie zazwyczaj trafia do garnka :), jednak tym razem w ramach inspiracji dla Decoratorium
zamarzyła mi się złota dynia. A gdyby tak jeszcze można na tym złocie umieścić jakiś czarny akcent? A gdyby tak cień czarownicy na chłodnym złocie, jakby na tle księżyca?



Złota dynia była łatwa w przygotowaniu, doskonale sprawdziła się farba Americana Decor Metallics w kolorze szampańskiego złota. Jest to farba o bardzo drobnym pigmencie, dlatego jego blask jest delikatny i elegancki.


Aby na złotym tle nanieść czarną sylwetkę czarownicy, użyłam najbardziej uniwersalnego z produktów DecoArt, czyli DecouPage. Jest to preparat typu 3w1, którego używam w niemalże każdym projekcie - w klasycznym decoupage do klejenia i zabezpieczania serwetki, w pracy z papierem jako kleju, a przy prostych motywach wykorzystuję go jako preparat do transferu.


Przygotowałam grafikę z motywem czarownicy, posmarowałam wybrane miejsce na dyni, a potem sam obrazek i przykleiłam go. Teraz nadszedł czas na cierpliwość :) Nie ma inaczej - tak przygotowana praca musi wyschnąć, najlepiej bez ponaglania suszarką czy nagrzewnicą.


Gdy całość była już bardzo sucha, zmoczyłam obrazek kilkoma kroplami wody i delikatnie skulałam palcami papier. Najlepiej robić to stopniowo, warstwami, przesuszając co chwilę i mocząc od nowa. Na koniec zabezpieczyłam obrazek warstwą tego samego preparatu. Powstał obrazek, który nie jest wyczuwalny palcami - jakby był częścią złotej warstwy na dyni.



Do towarzystwa czarownica dostała stado kruków, część z nich namalowałam pędzelkiem, a część przez szablon przy pomocy czarnej farby akrylowej.

W ofercie Decoratorium jest kilka świetnych preparatów do transferu, korzystam z nich, gdy przenoszę skomplikowane obrazki, albo zdjęcia, jednak gdy nie mam pod ręką żadnego z nich, a grafika jest prosta, DecouPage pomaga mi w szybkim przeniesieniu motywu. Na obłym kształcie dyni jest on praktycznie nie wyczuwalny, nie marszczy się i do złudzenia przypomina namalowany.


Dynia wraz z czarownicą lecą na wyzwanie w Art-Piaskownicy:



Pozdrawiam dyniowo :)



Komentarze

  1. Lekko straszna, ale bardzo elegancka dynia :-) Fajna. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna i całkiem odmienna wariacja na temat dyni... Bardzo dziękuję za uszlachetnienie wizerunku Wiedźmowatej:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, dynia w bardzo eleganckim wydaniu;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej ale oryginalny pomysł. Takiej dyni do ja jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Praca w wielkim stylu! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Отличная тыква! Традиционный декор для праздника! Спасибо за участие в задании блога Аrt piaskownica! Удачи!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka dynia w wersji glamour :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art - Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna jest:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz